Dlaczego niektóre witryny tracą rankingi w aktualizacji podstawowej

John Mueller z Google mówi, że naprawienie problemów technicznych i odrzucenie losowych linków spamowych nie rozwiąże problemów z rankingiem związanych z aktualizacją rdzenia.

John Mueller z Google odpowiedział na pytanie podczas spotkania w biurze SEO dotyczące odzyskiwania po aktualizacji podstawowego algorytmu. Jego głównym celem było wykluczenie losowych spamerskich linków zwrotnych lub problemów technicznych jako powodów, dla których witryna traciłaby widoczność w wynikach wyszukiwania po aktualizacji rdzenia Google.

Następnie Mueller wyjaśnił, na czym polega główny algorytm i na jakich stronach, których dotyczy ten problem, należy skoncentrować swoją uwagę, aby lepiej zrozumieć, jakiego rodzaju zmiany mogą być potrzebne.

 

Utracone rankingi witryn w lipcu 2021 r. Podstawowa aktualizacja

Osoba zadająca pytanie odpowiedziała, że ​​ma trzy apteki internetowe w Szwajcarii. Jedna z witryn otrzymała znaczną liczbę losowych spamerskich linków zwrotnych, za które nie była odpowiedzialna.

Wspomniał, że w poprzedniej rozmowie John Mueller zapewnił go, że Google poradzi sobie z tymi linkami.

reklama

Drzwi zewnętrzne

Białe drzwi wewnętrzne od Hermes Warszawa.

webtoster

Strony na abonament od Webtoster.

Mimo to strona internetowa straciła rankingi wyszukiwania i ruch po aktualizacji rdzenia z lipca 2021 r., podczas gdy pozostałe dwie witryny podwoiły swój ruch i widoczność.

Próbowali naprawić witrynę, rozwiązując problemy techniczne, a także przesyłając plik disavow, ale witryna nigdy się nie poprawiła i nadal ma ograniczoną liczbę wyszukiwań.

Osoba zadająca pytanie potwierdziła, że ​​straciła pozycję w rankingu w aktualizacji podstawowego algorytmu z powodu tych spamerskich linków zwrotnych.

 

Aktualizacje podstawowe dotyczą bardziej trafności

Mueller odpowiedział, zaznaczając najpierw, że jego odpowiedź będzie ogólna, ponieważ nie może mówić konkretnie o witrynie, nie patrząc na nią.

Następnie zaczął mówić o tym, czym jest główna aktualizacja Google i jakie rzeczy nie są związane z utratą pozycji w rankingu podczas aktualizacji podstawowej.

Mueller wyjaśnił:

„Ogólnie rzecz biorąc, w przypadku podstawowych aktualizacji, jeśli widzisz tam zmiany, zwykle jest to bardziej związane z próbą ustalenia ogólnej trafności witryny, a mniej z takimi rzeczami, jak spamerskie linki.

Dlatego nie spodziewałbym się żadnej reakcji w podstawowej aktualizacji opartej na losowych odsyłaczach spamerskich, które prowadzą do Twojej witryny”.

 

Ogólna jakość witryny

Następnie Mueller zaczął mówić o ogólnej jakości witryny. Podczas poprzedniego spotkania w godzinach pracy Google wyjaśnił, że ogólna jakość witryny to coś więcej niż tylko tekst i że może obejmować układ i inne czynniki.

Więc kiedy Mueller zaczyna mówić o „ogólnej jakości witryny”, ważne jest, aby naprawdę dostroić się i pomyśleć o tym, co ma na myśli, gdy o tym mówi.

Mueller kontynuował swoją odpowiedź:

„Również z podstawowymi aktualizacjami, … na przykład … możesz wprowadzać stopniowe zmiany, aby z czasem ulepszać swoją witrynę w odniesieniu do ogólnej jakości, a to będzie stopniowo pomagać”.

Silna utrata rankingów trwa dłużej, aby się zregenerować

Kolejna część odpowiedzi Muellera dotyczy tych witryn, których rankingi mocno ucierpiały. W przypadku tego rodzaju witryn może być konieczne poczekanie.

Mueller kontynuował:

„Ale jeśli była to naprawdę silna zmiana z aktualizacją rdzenia, prawdopodobnie musisz poczekać do następnej aktualizacji rdzenia, aby zobaczyć te zmiany”.

Pliki Disavow nie rozwiążą podstawowych problemów z aktualizacją

Następnie Mueller wyjaśnia, że ​​przesłanie pliku zrzeczenia się nie rozwiąże problemów związanych z aktualizacją rdzenia.

Mueller:

„A ponieważ nie sądzę, aby było to związane ze spamerskimi linkami zwrotnymi, nie sądzę, aby zrzeczenie się tych linków miało cokolwiek tam zmienić.

To naprawdę kwestia tego, czy spróbujemy ustalić, jakie jest ogólne znaczenie witryny. I to jest coś, co prawie zależy od ogólnej jakości witryny”.

 

Zidentyfikuj problemy związane z trafnością

Mueller następnie podkreślił ideę skupienia się na ogólnym znaczeniu.

Mueller kontynuował swoją odpowiedź:

„I wyobrażam sobie, że jest to trudne, jeśli masz wiele sklepów, które są dość podobne, ponieważ prawdopodobnie nie jest tak, że jeden z nich jest naprawdę zły, a inne naprawdę dobre.

Ale nadal może to być coś, w którym możesz wykorzystać badania użytkowników, aby dowiedzieć się, jakie są różnice, jakie są rzeczy, które możesz zrobić, aby wyjaśnić, że ta witryna jest szczególnie istotna”.

 

Witryny YMYL stają w obliczu bardziej krytycznego algorytmu

Następnie Mueller wspomniał, że witryny o delikatnych tematach, znane jako witryny Your Money Your Life (YMYL), takie jak witryny z sektora zdrowia, będą musiały stawić czoła bardziej „krytycznemu” algorytmowi.

Mueller:

„Myślę, że szczególnie w odniesieniu do stron internetowych, takich jak apteki, jest to coś, w którym nasze algorytmy prawdopodobnie starają się być nieco bardziej krytyczne tylko dlatego, że… jest o wiele bardziej zaangażowane.

To nie jest przypadkowa strona internetowa, która ma historię i zabawne zdjęcie. To tak, jakby w grę wchodziło zdrowie ludzi”.

SOE

Problemy techniczne, które nie są źródłem głównych problemów z rankingiem aktualizacji

Osoba, która zadała pytanie, wspomniała, że ​​próbuje naprawić błąd 404 i inne problemy techniczne.

Mueller podążył za jego odpowiedzią, aby wyjaśnić, że problemy techniczne nie odgrywają roli w problemach z rankingiem związanych z aktualizacją podstawowego algorytmu.

Mueller powiedział:

„Szczególnie w odniesieniu do stron 404 i problemów technicznych, które nie byłyby związane z aktualizacjami rdzenia.

Tak więc najważniejsze aktualizacje dotyczą bardziej zrozumienia ogólnej jakości witryny i jej trafności, a mniej problemów technicznych, a mniej spamu”.

 

Masz wpływ na aktualizację rdzenia Google?

Jest tam wiele informacji, które pomagają określić, na czym należy się skoncentrować na poprawie po aktualizacji podstawowej, a gdzie nie marnować czasu.

Kilka kluczowych wniosków z odpowiedzi Muellera:

-Przesłanie pliku disavow jest daremne, jeśli chodzi o naprawianie załamania się rankingów związanych z aktualizacją rdzenia

-Naprawienie problemów technicznych nie rozwiąże problemów z rankingiem aktualizacji rdzenia

-Ogólna jakość i związek z tematem to ważne obszary do zbadania

-Silnie dotknięta witryna może wymagać poczekania na następną aktualizację rdzenia, aby zobaczyć poprawę.

Stanowisko Google w sprawie podstawowych aktualizacji generalnie było takie, że nie ma nic do naprawienia.

Ale Mueller mówi również, że główna aktualizacja skupia się na trafności i ogólnej jakości, co warto wiedzieć.

Cytat

Aktualizacja podstawowego algorytmu zwykle dotyczy trafności i ogólnej jakości.