9 niezbędnych optymalizacji witryn e-commerce w celu zwiększenia sprzedaży świątecznej

Zapoznaj się z tymi sprawdzonymi wskazówkami, jak zwiększyć średnią wartość zamówienia i liczbę konwersji prowadzących do sprzedaży w Twojej witrynie e-commerce w okresie świątecznym. Niezależnie od tego, czy lubisz planować z wyprzedzeniem, czy spieszysz się w ostatniej chwili, jak reszta z nas, zwiększenie sprzedaży świątecznej jest niezbędne dla wszelkiego rodzaju sprzedawców e-commerce.

 

Oczekuje się, że całkowita sprzedaż detaliczna na całym świecie wzrośnie do poziomu sprzed pandemii w tym sezonie świątecznym, przekraczając 25 bilionów USD. Handel elektroniczny będzie opierał się na ogromnym wzroście o 25,7% całkowitej sprzedaży w 2020 r., z kolejnym przewidywanym wzrostem na poziomie 16,8% w tym sezonie. Jak wykroić większy kawałek tego ciasta o wartości 4,9 biliona dolarów?

 

W tej kolumnie znajdziesz dziewięć moich ulubionych wskazówek, jak zwiększyć sprzedaż e-commerce w okresie świątecznym. To są sprawdzone taktyki SEO, którymi posługuję się markami, w które inwestuję własnymi pieniędzmi, a także firmami klienckimi. Zobacz, co możesz wynieść z tych najważniejszych wskazówek marketingowych, aby zwiększyć w tym roku świąteczną sprzedaż swojej witryny e-commerce.

1. Podziel się swoim ostatnim dniem wysyłki

Można to zrobić na wiele sposobów. Możesz umieścić baner obejmujący całą witrynę w nagłówku z linkiem tekstowym „Kliknij tutaj, aby zobaczyć ostatni dzień wysyłki” i wyświetlić siatkę na przykład z datami każdego święta. Celem jest poinformowanie potencjalnego klienta, że ​​jeśli zrobi u Ciebie zakupy i kupi dzisiaj, produkt dotrze na czas. Możesz spróbować zrobić ofertę dnia z najważniejszą pozycją na konkretne wakacje, na które patrzą. Dodaje to zachęty do robienia zakupów już teraz, w przeciwieństwie do czekania do ostatniego dnia na wysyłkę.

 

Dodatkowa wskazówka: jeśli oferujesz bezpłatną wysyłkę, napisz wiadomość o kwalifikujących się produktach: „Ten przedmiot jest dostępny do bezpłatnej wysyłki i dotrze na czas świąt XY lub przed datą XY”. Możesz to zrobić nawet w całej witrynie, póki masz czas. Wypróbuj: „Ostatni dzień bezpłatnej wysyłki i gwarantowanego przyjazdu to data XY” lub „Kup teraz, aby otrzymać bezpłatną wysyłkę i gwarantowany przyjazd na wakacje XY”.

 

 

2. Dodaj upsells i rabat do swojego mini koszyka

Mini koszyk to slajd w witrynach e-commerce, który pokazuje, co znajduje się w koszyku, a nie tylko produkt dodany do koszyka, bez elementów wizualnych i interaktywności. Jedną z moich ulubionych wskazówek jest oferowanie większego rabatu, aby zwiększyć średnią wartość zamówienia (AOV) w mini koszyku. Jeśli wiemy, że przeciętny kupujący w listopadzie wydaje 75 USD na zamówienie, radzę klientom przejrzeć ich bazę danych i zmapować produkty, które są kupowane razem.

 

Gdy jeden z tych przedmiotów zostanie dodany do koszyka, oferujemy dodatkową zniżkę, darmowy produkt lub fajny dodatek, jeśli osoba doda do koszyka inny lub uzupełniający produkt, aby wartość zamówienia przekroczyła 75 USD. Spróbuj zaoferować bezpłatną kartę świąteczną lub torbę podarunkową, jeśli dodają produkt. Dostaniesz swój branding na torbie i zwiększone AOV za podwójną wygraną.

 

Dodatkowa wskazówka: Upewnij się, że nadal przynosisz zyski, polecając produkty z większymi marżami. Jeśli jest to subskrypcja lub coś o dużej wartości życiowej (LTV), możesz ponieść stratę. Pozyskiwanie klientów jest trudniejsze w okresie świątecznym, a przy kolejnym zakupie zwrócisz pieniądze.

3. Spraw, aby wysyłka ostatniego dnia była bardziej istotna

Zamiast po prostu powiedzieć „ostatni dzień do wysyłki” i podać datę, powiedz „To przybędzie do Chanuki, Bożego Narodzenia, przesilenia itp.” w zależności od produktu. Jeśli wiesz, że produkt jest na Święta Bożego Narodzenia, ponieważ jest to zabawka, a Hannukah minęła, użyj Święta Bożego Narodzenia. To samo dotyczy swetra chanukowego lub czegoś związanego z tym świętem. Będąc trafnym, dajesz dodatkową pewność, że osoba jest we właściwym miejscu do robienia zakupów.

 

4. Nie zapomnij o Diwali i innych świętach

Istnieje wiele innych religii obchodzących święta o tej porze roku, ale ich święta nie cieszą się tak dużym uznaniem. Na przykład Diwali to święto wręczania prezentów dla ponad 1% Amerykanów, którzy są Hindusami (4 miliony). Tworzenie promocji dla tej grupy odbiorców otwiera Twój sklep dla ponad 4 milionów osób, które kupują lub otrzymują prezenty. Uznając ich wiarę i święta, okazujesz szacunek i możesz zdobywać nowych klientów i lojalność.

5. Poinformuj partnerów o nadchodzącej sprzedaży z dużym wyprzedzeniem

Jeśli masz w swoim programie podmioty stowarzyszone tworzące wartość dodaną (partnerzy, którzy robią coś więcej niż tylko pojawiają się w Google dla Twojej marki z kuponami lub przechwytują własny ruch za pomocą rozszerzenia przeglądarki), podaj im szczegóły swoich ofert świątecznych co najmniej 3 tygodnie w osiągnięcie. W ten sposób masz większą szansę na pojawienie się w ich podsumowaniach ofert z okazji Czarnego Piątku, w biuletynach dla subskrybentów i na ich kontach w mediach społecznościowych.

 

6. Utwórz listę opt-in VIP

Jeśli przeciętny klient robi zakupy dwa razy w roku w Twojej witrynie, pobierz bazę danych osób, które kupiły co najmniej 4 razy w ciągu roku. Teraz utwórz prywatny login lub otaguj ich konto w swojej bazie danych, aby tylko oni mieli dostęp do niestandardowych ofert przy kasie. Uwaga: ich adres e-mail i adres rozliczeniowy muszą być zgodne z kontem w Twojej bazie danych, aby móc ubiegać się o transakcję. Teraz wyślij wiadomość e-mail do tych VIP-ów i poproś ich, aby zapisali się do strefy prywatnej lub listy e-mailowej, gdzie udostępnisz wszystkie oferty z okazji Czarnego Piątku i Cyber poniedziałku oraz niestandardowe oferty specjalne tylko dla nich.

 

Poinformuj ich w e-mailu, że to jeden z Twoich preferowanych klientów i przez cały rok będą otrzymywać te niestandardowe oferty jako sposób na podziękowanie. Możesz również poinformować ich, że oferta nie jest dostępna dla nikogo innego. Niektórzy mogą próbować nakłonić swoich znajomych do zakupów, ale ponieważ adres e-mail i adres rozliczeniowy nie pasują do siebie, oferty nie będą obowiązywać, a Twoi VIP-y będą wiedzieć, że jest to oferta ekskluzywna.

7. Wybierz wiek, uroczystości i specjalne okazje

Jedną z często pomijanych taktyk w marketingu świątecznym jest celebrowanie wydarzeń życiowych ludzi. Jeśli jesteś taki jak ja, a twoje urodziny również są w ważne święto, przywykłeś do tego, że ludzie o tobie zapominają i zamiast tego zwracają uwagę na święta. Bądź marką, która pamięta zapomniane wydarzenia z życia, a będziesz się wyróżniać.

 

Dodatkowa wskazówka: Jeśli wiesz, że dana osoba obchodziła swoje 16 urodziny, ponieważ robiła zakupy na własną słodką 16-tkę lub powiedziała Ci w ankiecie, wyślij jej e-mail 3 lub 4 tygodnie wcześniej. Wspomnij o zbliżających się 17 urodzinach, a następnie dynamicznie wstawiaj produkty związane z tym, co kupili w przeszłości. Lub podaruj im specjalny prezent z okazji ich urodzin. To samo dotyczy rocznic, urodzin zwierząt domowych, rocznic przyjaciół itp.

 

8. Pozwól klientom personalizować i dostosowywać produkty

Inną przekonującą taktyką jest bycie bardziej inkluzywnym. Na przykład możesz przestać sprzedawać produkty dla par w zestawie. Zamiast zamawiać pana młodego i pannę młodą jako komplet w przestrzeni weselnej, pozwól klientowi wybrać ilu stajennych i ile panien młodych. Następnie pozwól im wybrać odcienie skóry.

 

To samo dotyczy prezentów świątecznych dla par. W ten sposób sprawisz, że Twoje linie produktów będą uwzględniać LGBTQ, dwurasowe i inne typy klientów w nieinwazyjny sposób. To po prostu dobry interes.

 

9. Traktuj swoich pracowników i zespół obsługi klienta jak złoto

To niezwykle ważne. Twój zespół obsługi klienta będzie tak samo zestresowany jak ty przez świąteczną gorączkę, jeśli nie bardziej. Ale w przeciwieństwie do Ciebie, Twój zespół wsparcia jest nieustannie bombardowany przez klientów, którzy się spieszą, obawiają się świąt, a czasem nawet stosują nadużycia.

 

Przynieś swojemu zespołowi wsparcia pączki, kawę i zabawne niespodzianki. Możesz nawet zatrudnić komika do występów podczas przerw na lunch lub organizować konkursy na najbardziej pozytywne wrażenia klientów. Daj karty upominkowe i gotówkę jako nagrody i pozwól, aby opinie klientów w oknach czatu lub ankietach określiły, kto je otrzyma.

 

Jako lider biznesowy możesz i powinieneś nauczyć się jak największej liczby nazwisk, zwłaszcza w obsłudze klienta. Podziękuj im indywidualnie za wspaniałą pracę w środku i na koniec sezonu. Zorganizuj uroczystość zespołu obsługi klienta po zakończeniu ostatniego dnia wysyłki, aby uczcić zespół wsparcia, aby Twoi klienci byli zadowoleni.

 

Twój zespół obsługi klienta jest twarzą Twojej firmy, a nie Twoimi influencerami czy rzecznikami. Obsługa klienta współpracuje bezpośrednio z osobami, które wypełniają Twoje kasy i proces realizacji transakcji. Kiedy są szczęśliwi i kochają swoją pracę, przekraczają oczekiwania klientów, generując większą sprzedaż, dobrą wolę marki i cenne recenzje online. Oto niektóre z taktyk wspierających sprzedaż, które sprawdzają się w przypadku moich klientów i mam nadzieję, że Ci też pomogą!